Däckade hundar

Hundarna tyckte nog att det var lika skönt som jag att ligga kvar i sängen och sova i morse. Men klockan 9 tyckte jag att det var hög tid att gå upp! Så då gick jag upp och Loffe och jag åt frukost. Sen gick vi ut en runda och pratade med 2 av grannarna här. Jag har också tittat till pappas fåglar och våra marsvin. Ett av dem, Tyra, hon ska ha ungar om 1 ½ vecka ungefär och är sååå tjock! Ska bli kul att se vad det ploppar ut för några små bebisar :)

Igår när pappa kom hem åkte vi till Löddeköpinge och tittade på 4 veckor gamla cocker spaniel valpar. Ååå vad söta de var och vi satt nog över en timme och gosade med dem. Man blir allt lite sugen, men de två vi har måste mogna och bli äldre först. Så det får vänta minst ett år till innan dess.

Senare idag kommer Farmor och Farfar hit och hälsar på. Jag, mamma och Farmor ska åka till Stuff & Stil i Malmö och köpa tyg m.m. för Farmor ska sy kjolar och västar till mig som jag kan ha när jag ställer ut Fuji. Utställningsdress alltså :)

Nu ska jag skriva på eximinationsuppgiften tills mamma kommer hem!
// Marica

Kommentera här: