Saknar...

Ofta tänker jag på saker, tillfällen, personer med mera som jag saknar. Som jag önskar att jag kunde få uppleva igen, personer jag önskar att jag fortfarande kunde gå 5 minuters promenad för att träffa och så vidare.

När min dator går i vänteläge och skärmsläckaren sätter igång kommer ett bildspel över alla bilder som ligger i min dator upp. Då kommer denna saknad fram och jag tänker på det lite extra.

Jag är väldigt nöjd med mitt liv för tillfället och tycker att det är konstigt att jag trots detta saknar vissa saker i det. Är jag verkligen helt tillfreds med mitt liv när jag känner att det fattas vissa bitar?

Vad saknar jag då?

- Min envisa, irriterande men samtidigt fantastiska, underbara gamla hund Gizmo <3
- Att vara "liten" och inte behöva tänka på hur framtiden ska se ut och vad nästa steg i livet är.
- Hundutställningarna, att träffa cocker-folket och visa hund i ringen.
- Karlstad och mitt liv där tillsammans med framför allt Line och Sabina, spontana utekvällar och middagsbjudningar med mera. Jag trivs jättebra här i skåne också men saknar ändå det jag hade däruppe.
- Fotbollslaget som jag tränade med, spelade matcher med och umgicks med i 5 år innan det lades ner... F90 <3
- Jobbet och folket på Egmont Kärnan (det jag inte saknar där är bilkörningen till malmö varje dag)
- Resan till Litauen med klassen från Karlstad, upplevelsen där och alla galna upptåg!
(Finns mer men allt får inte plats här)

Samtidigt som jag saknar detta och lite till så är jag så himla glad för allt det jag i skrivande stund HAR. Jag tror att det är såhär livet är. Man upplever saker, träffar människor och minns de sakerna eller människorna och tänker tillbaka på vad man lärt sig av dem. Berättar för andra om det och har dem med sig genom hela livet :)
Jag har kanske inte varit den mest beresta människan och har inte upplevt ens hälften av vad vissa andra har. Men jag är nöjd med var jag är idag och känner att jag har livet framför mig att uppleva mer saker och träffa fler människor att byta upplevelser och efterenheter med :)

Summan av kardemumman är att det är OKEJ att sakna de sakerna som man inte har hos sig idag, det måste ju betyda att man upplevt det som något bra. Att sakna människor/saker/upplevelser tror jag att alla gör, så även jag :)

// Marica



Kommentera här: