Flitigheten själv!

Det kan man verkligen säga om mina dagar denna veckan hitintills! Eller i alla fall lite flitig :)
I går tvättade jag hela förmiddagen och var sen på Väla med Rogers kusin Carro för att hitta lite till bröllopet som vi ska gå på den 8 september. Jag hittade faktiskt det jag skulle ha och lite till, så det var riktigt bra! När Roger kom hem åkte vi till Gantofta och åt middag hos hans mormor och morfar för att sen köra hit igen och hämta en soffa som stått i vårt förråd och tagit en massa plats bara... Sen åkte vi till Bauhaus och lämnade tillbaka släpet igen och körde till Gantofta igen. Där jag och Roger gick en runda i skogarna där och sen tittade vi på första halvleken av HIF-Celtic matchen. När vi kom hem somnade jag nästan i soffan och gick och lade mig vid 22.30 typ.

Idag har jag vikt tvätten från igår, det som var torrt, och även dragit bort det värsta av maskrosorna i gräsmattan i trädgården. Efter det slängde jag ut gräsfröna som vi köpte på Bauhaus igår och hoppas nu på att vi ska få en fin gräsmatta :) Efter det gick jag till Netto för att kolla om de hade vattankannor som jag tänkte ha till att vattna det nysådda gräset med. Men det hade de inte så vi får kolla i någon annan affär sen istället :)

Nu tar jag det mest lugnt och väntar på att Roger ska komma hem. Det är lite ensamt att vara utan honom när han jobbar eftersom jag är van vid att åka till och från jobbet med honom och även träffa honom på jobbet... Men det är väl bra att vara ifrån varandra också antar jag :)

// Marica

Kommentera här: