Ny vecka på ingång...

Eller den är ju redan här om man ska vara petig ;)

Helgen bjöd på mycket sol och värme :) I fredags hämtade Roger mig efter jobbet och sen körde vi till honom och hade Fuji med oss. Han trivs verkligen med Roger, så himla skönt. Tänk så jobbigt det hade varit om han inte gillat honom alls! Än värre om Roger inte gillat djur...
Vi skulle egentligen kört hem till Rogers bror och badat och grilat tillsammans med hans flickvän men de skulle iväg på annat så vi hade en mysig kväll hemma hos Roger istället. Vilket inte var helt fel det heller :)
I lördags slöade vi på förmiddagen och körde sen hem till Rikard och Fuji fick träffa sin kompis Zorro, de har varit jättebra kompisar hela tiden men av någon anledning så funkade det inte lika bra som det brukar... Vi kom fram till att de nog är för olika och leker för olika. Amstaff och Cocker spaniel är ju rätt så olika hundar. Det började stänka lite och vi gick in där Roger letade i deras gamla fotoalbum och jag fick se en massa bilder från deras uppväxt och när Roger körde motorcross. Senare åkte vi hem igen och sen vidare till Gantofta, mormor och morfar, där vi tillsammans med Rogers syskon och respektive blev bjudna på grillat. Vi tittade också på Eurovision song contest där och innan det började så sa vi till varandra att om Sverige vinner åker vi och tittar på det i Stockholm nästa år. Vi var inte fullt övertygade om att hon verkligen skulle vinna, men det gjorde hon så det ska bli kul att åka iväg och titta på det nästa år :)
Jag gick upp tidigt på söndags morgon för att åka tillsammans med mamma till Hasslarp på hundutställning med Nellie. Hon hämtade upp mig hos Roger och sen körde vi dit tillsammans. Fuji var också med och vi hade en mycket trevlig dag tillsammans i värmen där. Vi åkte därifrån vid 13-tiden och då lämnade mamma mig hos Roger igen och kort därefter körde vi till asmundtorp för att mamma skulle få sin morsdag-present. Hon blev jätteglad för den och sen körde vi till Kvärlöv och firade mormor på morsdag där vi åt lite kakor och hade det trevligt.
När vi kom hem igen grillade vi tillsammans och blev proppmätta innan det var dags för att se filmen "The Dark Knight". Dock missade jag mycket av filmen för att jag var trött och ögonen var tunga.
Jag somnade gott i alla fall och är idag mycket piggare :)

Dagen idag bjuder först på att jag ska iväg till gymmet och bränna bort det som jag ätit i helgen och sen ska jag skriva ihop en uppsats och plugga till tentan som är på onsdag.
Roger slutar tidigare idag både för att vi ska iväg och titta på ett jättefint hus i Billesholm som vi båda är förälskade i och så ska Roger till läkare och kolla upp sin hosta (som han haft i 6 månader snart).

// Marica

Kommentera här: