Galopperat idag!

   Vid 11 tiden åkte vi mot Östra Ljungby med destination Camilla och Mattias. Där fick Rogers pappas fru Lotta och hennes son med flickvän sitta upp på hästryggen för första gången. När de  var färdiga så var det min tur att sitta upp igen och det gick riktigt bra. Jag hade bättre teknik på att rida lätt denna gången och jag "hoppade" även över en bom som låg på marken ;) Dock så hoppade Malaco lite mer än vad jag räknat med så det blev lite läskigt. Men sen när jag förstod hur jag skulle göra så gick det bättre. Jag travade några varv och kände mig sen varm i kläderna för att prova på galopp också. Det var lite läskigt först för jag visste inte riktigt hur jag skulle ha mina fötter, armar och kropp så samt hur jag skulle göra för att få hästen att galoppera ;) Men sen gick det bra och jag fick in tekniken och jag kände mig så stolt efteråt att jag vågade! Hoppas det kan bli fler gånger för det är riktigt roligt :)
 
Nu är vi rätt så trötta båda två och det som återstår idag är att plantera ut våra jordgubbsplantor sen är denna veckan slut :)
 
// Marica

Kommentera här: