Helgen avklarad!

   I fredags var vi hemma hos Rogers mormor och morfar på kalas för att morfar fyllt år. Vi fick jättegod mat och efterrätt tillsammans med trevligt sällskap. Eftersom både jag och Roger skulle upp och jobba på lördagen så stannade vi till ca 23. Sen somnade vi gott när vi kom hem.
   På lördagen jobbade jag 12-17.30, då hade Roger städat och fixat så att mamma och pappa kom och åt grillat hos oss. Vi åt både fläskytterfile och kycklinglår, så gott det var och vi blev alla jättemätta och nöjda.
   Igår söndag, var det dags för jobb igen och det blev 10.30-15. Roger var iväg och tränade pingis och fotboll när jag kom hem så jag rullade ihop 1 ½ kilo köttbullar som han åt sen. Själv stekte jag två hamburgare innan dess för jag var jättehungrig! Det blir till att äta köttbullar för mig idag istället.
 
   Sista timmen i lördags på jobbet och hela söndagen har jag dragits med en massa sammandragningar. Det är ju helt normalt men det känns läskigt när kroppen gör så. Stress ska ju göra det värre och att stressa ner på jobbet är inte det enklaste! När där är en massa kunder i kö och alla kassor är öppna kan man inte riktigt slappna av. Men jag kände speciellt igår att jag lyckades stressa ner när det drog på som mest i magen. Jag är van vid ett högt tempo och har inga problem med att jobba så, men när man måste vänja av sig själv med det när kroppen säger ifrån är det inte så lätt! Jag trivs bäst med att jobba när det går i tempo och man har att göra :)
Jag har inte haft så många sammandragningar idag och inte lika kraftiga, ska försöka att ta det lugnare idag när jag är ledig. Fuji och jag ska mysa och gå en runda är tanken. Om en timme eller så när jag ska gå bort till mamma och pappa för att släppa ut busarna där.
 
  Magen är verkligen tung nu, den är i vägen hela tiden mer eller mindre. Att vända sig i sängen är nu väldigt svårt och man får böka runt ordentligt. Roger sa igår att jag blir av med den om 5 veckor ungefär och frågade om det skulle bli skönt. Samtidigt som det blir tomt utan att känna sparkar osv hela tiden så ska det bli så kul att få träffa denna lilla människa, vår dotter <3 Vi har väntat så länge och är så nyfikna på vem hon kommer att likna av oss och vad hon fått av vem!
   Ibland kan jag ärligt talat vara rädd för hur jag ska klara av min mammaroll! Jag har ingen aning om vad som väntar mig och hur jobbigt och tufft det kommer att bli. Det kanske blir enklare också men jag är i allafall inställd på att det ska bli jobbigt så kan det bara bli lättare.
 
   Idag har jag 19 dagar kvar innan jag ska gå på mammaledighet och det är även bara 20 dagar kvar tills min bästa vän ska gifta sig med sin Robin! Vad jag ser fram emot det, ska bli så himla roligt :)
 
Ha en bra dag alla för det ska jag ha :)
// Marica
 
Nellie vill alltid ligga så nära som möjligt när jag är där och släpper ut dem. Även om det innebär att hon ligger mitt i den varma solen!
 

Kommentera här: