Fullt upp igår!

   När Roger kom hem igår efter att ha jobbat natten gick jag och Elise upp. Vi förberedde, packade skötväska och bytte om. Sen körde vi till Kvantum där vi handlade frukost och lite annat. När vi kom hem vid 8.45 väckte vi Roger och sen körde vi till Höganäs. Där var det dags för seriematch igen och det blev en lyckad dag för de vann med 8-4! 
Elise hade fått leksaker med sig och roade sig med dem under matchen. Hon klappade med när alla klappade och tyckte att det var roligt. 
Sen somnade hon knappt en timme och sen var det full fart igen!


Under färden hem sen tyckte jag att det kunde passa bra om Elise somnade eftersom det var kalas sen. Så skulle hon inte bli lika trött på kvällen sen. 
Men nä, sova? Onödigt tyckte Elise och var vaken hela vägen hem... 
När vi kom hem packade jag om väskan och bytte kläder på oss sen körde vi en runda till mamma och pappa först. Där lämnade jag av gipsavgjutningen som vi gjorde för en vecka sen, pappa ska fixa till den nämligen :) 
Sen kom farmor och farfar en runda och vi körde sen i samlad trupp till kalaset i Häljarp. 
Vi åt och barnen lekte. Lucas var ju också där så han och Elise hade jätteroligt :) 
Efter att ha lämnat av mamma och pappa i Asmundtorp så var vi hemma igen vid 20-tiden. Så jag fick träffa Roger lite i alla fall. 
Elise somnade gott i bilen. 

Som jag misstänkte så hade Elise fått så mycket intryck under dagen att natten blev orolig. Innan klockan 00 hade hon vaknat typ 4 gånger av mardrömmar. Så hon fick komma in en stund till mig i vår säng. Men hon bökade bara runt och fick inte ro. Så hon fick välling men fortsatte ändå att böka! 
Så efter en vaken timme la jag henne i sin egen säng igen och där somnade hon äntligen. 
När Roger kom hem imorse vaknade hon igen efter lite fler timmars sömn :) 

Dagen idag blir lugn, jag eldar för fullt i spisen i källaren för när det blåser blir det lite kallare här. Det är ju storm/orkan ute så det är inte värt att ta sig någonstans. Hade velat åka på julskyltning med Elise I Landskrona men inte så roligt i detta väder så vi stannar hemma. 
Roger är iväg i Göteborg och spelar pingis idag.

Tomten fick komma upp från källaren och Elise gillade hans mjuka skägg

Han fick också en puss! Kanske fjäskar hon in sig för att få fler julklappar ;) 

Kommentera här: