BM besök v 34

   I tisdags var jag på kontroll hos barnmorskan igen. Denna gången var min vanliga barnmorska hemma med sjukt barn så jag fick träffa en annan, men det gick lika bra. Jag vet ju vad det handlar om och alla där kan ju svara på mina frågor.
Allt var hur som helst bra, magen hade inte växt sen förra gången men det kan bero på att de mätt olika bara. Mitt järnvärde var lite lågt men jag slarvar ju med tabletterna så det kan vara en förklaring. Så bättring på det så ska det snart vara bättre :)
Mitt blodtryck konstaterades lågt igen och det är så kul när de kommenterar det. "Jaha, en riktig lågtryckare minsann"
Knuts hjärtljud var också bra och han ligger fortfarande med ryggen åt vänster och huvudet ner. Elise låg ju alltid åt höger så det är kul hur olika det kan vara!
 
Jag pratade med henne om förvärkarna jag hade förra veckan och hon sa att om de inte lugnar sig när jag vilar och tar det lugnt samt fortsätter göra ont så ska jag ringa förlossningen och rådgöra med dem.
Skulle det bli oftare så kanske vi skulle fundera på att ha Elise på dagis de dagar som Roger jobbar. Men det har varit mycket lugnare nu sen sist så förhoppningsvis ska det fortsätta så ett tag till :)
 
 

Kommentera här: