Inskolningen fortsätter

   Igår var vi på den tredje inskolningsdagen och vi var mest ute och jag gick ifrån en stund innan det var dags att gå hem. Hon tittade efter mig när jag gick och blev lite ledsen men pedagogerna tog henne och lekte istället och då brydde hon sig inte. Sen gick vi hem och hon somnade gott i vagnen. 
 
   Idag var vi där kl 9 och då var det gruppövningar på schemat. De lekte först en stund och sen gick jag iväg till personalrummet och då blev hon lite ledsen igen men det gick snabbt över när hon fick något att göra. 
När de var klara kom en och sa till mig att de skulle gå ut så jag hade koll på var de var någonstans. Men  så frågade jag om det gick så pass bra att jag kunde gå hem. Vi bor ju två minuter därifrån så jag skulle kunna komma tillbaka om det var något direkt. Så det gjorde jag. 
Än en gång blev hon lite ledsen  och det gjorde ont i hjärtat men jag vet ju att det snabbt går över igen. Det gynnar inte henne i det läget att ta upp henne igen då är det bättre att gå och sen komma tillbaka igen . 
Tiden gick och de hörde inte av sig så 11.30 kom jag och hämtade henne igen. Då satt de och åt hela gänget men Elise hade, som väntat, inte ätit speciellt mycket. Lite majs och smakat lite på det andra bara. Men det kommer väl det också. 
Hon hade blivit väldigt ledsen när de skulle gå in igen, men det hade lugnat sig efter en stund. 
Det är ju en stor omställning för henne så inte konstigt att hon reagerar. 

Men tankarna går ju ändå... Är det för tidigt för henne ändå att börja? Skulle vi väntat ett tag till? 

Jag vet ju att det kommer att göra henne gott, hon behöver leka och umgås med andra barn. Hon kommer lära sig så mycket som jag inte kan ge henne på samma sätt. 
Sen känns det konstigt att inte veta precis vad hon gör och hur hon känner inför alla nya saker. Få se henne uppleva allt nytt och se henne utvecklas. 
Men det är inte så många timmar hon är där så vi hinner att umgås jättemycket i alla fall ❤
Det kommer kännas jättekonstigt att inte ha henne hemma när jag är hemma. Menar vad ska jag hitta.på de timmarna? 

Imorgon ska hon i alla fall vara där 9-14 för första gången. Sova där efter middagen osv. Hon lär ju vara riktigt trött stackarn ❤ 



Korv är nya favoriten som äts med god aptit :) 

Kommentera här: