Sockerbelastning och BM besök

   Det gick trots allt bra idag på mvc. Jag överlevde hungern och var inte illamående men blev lite yr av drinken. 
Samtidigt som mig var där två andra tjejer på sockerbelastning så vi satt och pratade en massa bebisar och förlossning osv. 
Så tiden gick rätt så fort idag ändå :) 

Provet sen då? Jo jag var normal på sockret så ingen diabetes här inte :) 
Sen den vanliga kontrollen gick också bra. Sf-måttet var 26, något under kurvan. Men det förklarades rätt så lätt med att Knut ligger på snedden i magen. Så har han vänt på sig till nästa gång ligger jag garanterat på kurvan igen. För bm sa att han inte verkade vara onormalt liten. Så skönt att höra! Men nu förstår jag också varför jag har ont i revbenen på vänster sida, han ligger och sparkar där nämligen! Barnmorskan kände hans ena fot ;) 
Sen när hon skulle lyssna på hjärtat på honom så flyttade han på sig hela tiden så det var inte så lätt att mäta! 
En liten busig kille verkar det som att vi ska få! 

Nu när jag är i v30 så blir det tätare kontroller och vi ska dit redan om en vecka igen :) 
Det känns att det inte är så långt kvar nu! 


Kommentera här: