Valborg - då och nu!

   När jag var typ 18 år och det var Valborg så firade jag det med ett gäng kompisar inne i Landskrona. Vid Citadell för att vara exakt. Vi hade köpt cider på citygross (2,5 %) och nån av oss hade fått med sig nån likör hemifrån. 
Där satt vi! Drack, grillade korv, åt lite snacks och hade hur kul som helst. När det blev för mörkt tog vi bussen hem igen. 
   De nästföljande Valborg har sett olika ut men på ett eller annat sätt har det varit alkohol in landat och fest. I fjol kommer jag inte ihåg vad vi gjorde men det brukar bli festligt på något vis ia alla fall. 

I år då?  
Roger jobbar kväll, jag är tvåbarnsmamma och sitter hemma i pyamas byxor och en kopp te framför tvn. Barnen har somnat båda två och jag väntar på att klockan ska gå så att jag kan gå och lägga mig. 

Livet ändrar sig verkligen med tiden och hur man firar olika saker. Men var sak har sin tid, heter det ju. Jag är beredd att hålla med.
Fast att jag kan erkänna att det hade varit kul att hitta på något ikväll, hade inte behövt vara fest, så är det ändå skönt att sitta hemma och njuta av det vi har och har skapat tillsammans ❤
Alkohol har jag inte druckit på 2 1/2 år men vad gör det när jag har en så fin familj ❤😙

Trevlig Valborg på er allihopa! 
(Är glad att jag är en av de som slipper vakna med baksmälla imorgon) 



Kommentera här: