Trötta barn efter julbord igår

Jag har själv en klocka inprogramerad i hjärnan. När båda barnen ammade på natten vaknade de vid ungefär samma tid varje natt. Men sen när det slutade så fortsatte jag att vakna - trots att de sov hur gott som helst! 


Så det är kanske inte så konstigt att barnen har en likadan. Så trots att det var väldigt intensivt igår och de somnade runt 21 så vaknade de vid 7. Dessutom vanade Elise i natt flera gånger och bara skrek. Det gick inte att lugna henne och jag förstår inte varför? När hon vaknat fyra gånger och klockan va 4 tröttnade jag och hon fick välling. Då somnade hon och sov till 7. 
Men eftersom hon va vaken inatt så var hon nu jättetrött redan. Samma för Colin eftersom de inte fått tillräckligt med timmar inatt. Jepp så de sover "middag" redan.... Det blir så fel när de sover konstiga tider. Hoppas vi kan vända rätt det sen. 

Hur som helst var vi på julbord igår hos Linnea, Robin och Edvin. Så himla mysigt och riktigt gott! Jag hade så ont i magen när vi körde hem. Haha men det hör nog till när man ätit julbord. Jag åt bara lite av godiset så det var den vanliga maten som var boven. 
Men det hör nog till. 
Barnen hade jätteroligt och lekte så fint. Det var så gulligt för de tre pojkarna som är födda inom loppet av tre veckor gick nu runt överallt. Så himla söta ❤ 
Vid 20 tiden började vi packa ihop för Roger skulle iväg och jobba natt. Jag lämnade av honom hemma och körde sen och hämtade Tyke i Asmundtorp där han haft jättekul med kompisarna. Han är fortfarande trött! 

Från i morse när de var nyvakna och busiga ❤

Kommentera här: