Ny säng!

   För några månader sedan köpte vi på oss två juniorsängar som vi hittade på en köp och sälj sida på Facebook. Förr eller senare lär vi behöva dem så vi köpte båda för en billig peng! 
Vi satte upp den ena i Colins kommande rum för att fylla ut lite och sen var den redo när det är dags att använda den. 
Så idag kände vi att det var dags efter att Elise fastnat mellan spjälorna flera nätter I rad med fötterna när hon snurrar runt i sömnen.

Jag gjorde som vanligt och gav henne välling, borstade tänderna och tog på pyamasen. Sen lade jag henne i sängen, sa godnatt och fick ur ur rummet. Då somnar hon alltid utan problem oftast. Men nu kunde hon ju gå ner från sängen själv. Vilket hon också gjorde, sådär en 20 gånger innan vi gav upp för att låta henne bli tröttare innan vi försökte igen. Klockan var då runt 18.30. 
Vi försökte igen emellanåt och Roger la sig på madrassen brevid sängen men det hjälpte inte. Så vid 20.30 lade jag mig i sängen brevid henne.  Jättekul tyckte hon. Pillade mig i ansiktet, drog i min läpp osv. Men till slut somnade hon och då smög jag ut. 
Efter en stund hörde vi en duns och så blev hon ledsen. Hon hade snurrat ur sängen! (Något jag väntade mig) Så jag gick in igen och kramade om henne, gav henne nappen igen och sen somnade hon och har sovit sedan dess. 

Ska bli kul o se hur det imorgon bitti när hon vaknar o kan gå in till oss. Något helt nytt för henne ju. 

Såhär mysigt blev det i sängen. 
(Ev imorgon ska vi och köpa en stödbräda på ikea så är det lite mindre risk att hon trillar ner) 

Såhär nöjd var hon 

Kommentarer:

1 Emma -Merakibeauty.se:

åh så mysigt :)

Svar:
Marica Öberg

Kommentera här: