Mysig midsommar ❤

   Dagen började med att vi körde och handlade (innan alla andra) på Coop. Det var lite som jag skulle köpa med mig till Kågeröd där vi åt senare. 

Sen somnade barnen och jag förberedde och packade ner allt vi skulle ha med oss. 
Vid 12.30 körde vi sen till Asmundtorp för att dansa runt midsommarstången och träffa mamma och pappa där. Lucas, Malin och Dennis kom också dit.


Vår lilla midsommar tjej ❤

Jag och Elise går runt midsommarstången 

Colin var så himla varm att det var bäst att bara sitta i blöjan. Då var han såhär nöjd!

Kusin Lucas och Colin sitter och umgås lite. Med Dennis i bakgrunden. 

Det var så himla mysigt där och er riktigt idylliskt midsommarfirande. De i byalaget gör ett stort jobb med att anordna allt och det blev riktigt bra.

När vi var klara i Asmundtorp körde jag och barnen och lämnade Roger hemma eftersom han skulle jobba natt. Sen åkte vi vidare till Kågeröd där vi skulle tillbringa resten av dagen. 



Linnea hade pyntat och fixat så himla fint! Hon har så otroligt öga för smådetaljer som gör det lilla extra. Jag själv är jättedålig på sånt och hade bara lagt på en duk och dukat ovanpå den. (Jo kanske lite blommor på också.)

Lilla Edvin ❤

Såklart måste man ha jordgubbstårta när det är midsommar! En riktigt god en dessutom!
Elise fick smaka och var helt lyrisk över jordgubbarna.


Vid 21-tiden var båda barnen jättetrött och Elise vägrade att sova i vagnen. Så det kändes bäst att åka hemåt så de fick sova. 
Det tog inte lång tid förrän det blev helt tyst i baksätet och de sov. 
En lång dag blev det för dem och mycket frisk luft och sol. 

Det kändes att det var något som fattades på kvällen och midsommar ska hela familjen vara samlad på. Men kanske till nästa år kan vi fira allihopa tillsammans ❤



Kommentarer:

1 Sarah:

De e så gott me jordgubbstårta :)

Svar: Eller hur ;)
Marica Öberg

Kommentera här: