Ankor och öppna förskolan

När jag lämnat Elise på dagis idag körde vi direkt till Kågeröd för att möta upp Linnea och Edvin.
Sist träffades vi hemma hos dem och gick sen dit. Men idag mötte jag på ett gäng ankor som vägrade flytta sig från vägen! Det tog säkert 5 minuter innan jag kom förbi dem!

En redan smal väg full med ankor som vaggade sakta fram utan att flytta sig i sidled. De bara gick rakt fram och jag tutade och höll på men de ökade inte för det!
När jag väl kommit om dem så bestämde vi att vi skulle ses vid öppna förskolan istället eftersom jag blev lite sen.

Idag blev det lek och sedan lite sånger. Efter det fika och sedan sång och lek igen. En trevlig förmiddag och Colin somnade gott när vi körde hem ❤

På vägen hem hämtade jag Tyke och körde sen vidare och släppte ut mammas hundar. Tyke lekte med dem och hade dragkamp med Alma. Sen körde vi hem igen och hämtade Elise på dagis. När vi kom hem hade Roger vaknat och då började jag med middagen.

Lite senare på eftermiddagen fick jag ett sms från dagis att de hade fått magsjuka på just Elise avdelning! Så vi valde att ha henne hemma resten av veckan, för magsjuka det är jag gärna utan! Hoppas hoppas att Elise inte fått med sig det hem bara för det är hemskt när hon kräker och är dålig i magen om vartannat både för henne och oss...

Kommentera här: