Busig vovve ❤

Haha

   Ikväll var det avslutning på valp-agilitykursen och instruktören hade ställt upp två enklare banor för oss. 
Den ena var tre hopphinder i en triangel och där skulle vi träna framförbyte. 
Vi har inte tränat så mycket banor och vi har inte tränat hemma direkt. 
Tyke var övertaggad idag och tog ärevarv för att han tyckte det var så roligt! Haha
Jag tar det som en bra grej i alla fall, att han tycker agility är roligt. Så jag hoppas att jag kan kontrollera hans energi och få honom att springa snabbt och rätt. 

   I den andra banan skulle vi springa först runt och sen i en åtta där vi tränade framförbyte igen. Jag virrade ihop det och det gick inget vidare. Plus att Tyke tog ärevarv igen! 
Jaja vi får åka och träna på hundklubben innan vi får en plats på en nybörjarkurs. Han måste fylla ett år först. 

Samtidigt som det är lite jobbigt att han blir så övertaggad så är det bättre än att man måste truga igång honom. Fuji var inte alls så, det var väldigt svårt att få igång honom. Så det ska bli jätteroligt att se vad jag och Tyke kan åstadkomma 👍

Kommentera här: