Drygt...

Jepp mitt halsont är kvar och det känns som att det "vandrar runt" i munnen. 

Först gjorde det ont på höger sida bak i halsen, sen på båda sidorna och nu långt bak på tungan på vänster sida.
   Eftersom det inte vill ge med sig och jag sover dåligt av både hosta och halsont så ringde jag vårdcentralen. 
Jag fick en tid för halsprov och efter det pratade jag med en läkare. Han kikade i halsen och såg att mina halsmandlar var ordentligt svullna. Dock visade inte halsprovet att det var halsfluss och det var ju skönt. Men det gör ju ändå ont i halsen! 
Jag har inte haft feber så läkaren ville avvakta och se om det gav med sig efter helgen. Så en kur med ipren tre gånger om dagen, hostmedicin, inhalator och kortisonspray hoppades han skulle göra susen. (Jag med)
Dock känner jag ingen förbättring alls idag och det onda har som sagt vandrat runt... 
Hoppas hoppas det blir bättre snart! 

Kommentera här: