En bra dag på förskolan

   Igår var det ingen bra lämning på förskolan. Elise blev ledsen när jag lämnade henne och när jag sen hade klätt på Colin och gick ut för att lämna honom. Så kom hela Elise avdelning för att gå på promenad och då blev hon jätteledsen,  panikledsen ❤ 

Jag gick efter för det är det hållet som jag går hem. Så jag erbjöd mig att gå med henne och gänget till lekplatsen så hon skulle lugna sig. Vi var vid lekplatsen i samma gata som vi bor så jag frågade henne om jag kunde hämta Tyke att visa för kompisarna. Det var okej så jag gjorde det. När jag sen kom tillbaka brydde hon sig inte om mig så jag gick morgonpromenaden med Tyke. 
När jag sen hämtade dem hade allt gått bra efter jag lämnat. Det var en glad tjej som kom till mig och sa att hon hade haft roligt. Det värmer hjärtat ❤

Idag däremot gick lämningen jättebra och hon sa hejdå och var så nöjd. Så skönt efter gårdagen! 
När vi sen hämtade henne hade hon haft jättekul och ätit bra dessutom. 
Colin hade varit så gullig och pratat en massa, lekt och fixat. Det känns som att han har hittat pedagogerna ordentligt nu och känner sig trygg med dem. 
Samma med Elise, hon känns också tryggare och verkar ha hittat lite kompisar ❤

Det värmer verkligen ett mammahjärta ❤

Kommentera här: