Ett steg närmare målet!!!

Jepp, ikväll tog jag mig an 4 kilometer på löpbandet.
Vet ni? 
Jag klarade det! Svetten rann och den sista biten gick bara på ren vilja! 
Men jag klarade faktiskt det och är ännu ett steg närmare mitt mål. När jag sprang 3,5 km så kändes det som att det var långt kvar till 5 km. Men så tänkte jag efter och det var ju väldigt nära ändå. 

Det känns otroigt att jag för knappt 5 veckor sedan inte orkade springa 1 km! 
Jag trodde inte att det skulle gå såhär bra. Men det gjorde det och så fort jag kan ge mitt ut så ska jag springa ute också! 

Många som tränar löpning pratar om "löparbubblan", något jag inte hittat förut. 
Men den senaste veckan har jag hittat min egen! 
Det gäller att fokusera hela tiden och inte sväva iväg i tankarna för då går det inte. Man måste tänka på hur man andas och hur man tar varje steg! 


Slutligen är jag så stolt över min kropp som klarar av allt detta! Jag blir bättre hela tiden och jag längtar efter hur min kropp kommer att se ut till sommaren! 
Jag kommer definitivt att tillbringa mycket tid i bikini iår 😉

(Ja, man får faktiskt skryta när man har kämpar jä*igt hårt för att få fram riktigt bra resultat. För jag är SÅ värd att få må bra efter all tid jag lagt på träning sedan nyårsskiftet.) 


Kommentera här: