Vissa ord gör väldigt ont att höra...

Igår kväll när jag jobbade och satt i kassan sa en kund något till mig som sårade mig väldigt mycket. Jag hade ungefär 20 min kvar av mitt pass och en kund köpte några varor och kom sen på att hen behövde något mer och gick in igen. När hen kom tillbaka och betalade det sista så tittade hen på mig och log flera gånger och sa sedan:

- " Å grattis när kommer bebisen? Är det din första?"

Jag blev helt tom och visste inte vad jag skulle säga.
Efter några sekunder kunde jag få fram
"Ee nä jag är inte gravid..." 
Kunden bad om ursäkt flera gånger och jag kände bara hur liten jag blev. 
Ville bara att kunden skulle gå och att mitt pass skulle ta slut så jag kunde gå därifrån och bli av med tårarna som jag kämpade med att hålla inne. 

   Jag är smalare än på länge, visst jag har kilon kvar jag vill bli av med men jag tycker verkligen inte att jag ser gravid ut. 

Två barn senare så är man inte pinnsmal, något jag inte tror att jag kommer att bli igen. 


Jag försöker att inte ta till mig kundens ord och gå vidare. Men det är inte det lättaste :/ 

Kommentera här: