Underbara lediga dag!

   Denna dag har jag längtat efter! Väderprognosen visade kanonväder och jag skulle vara ledig. Först tänkte jag åka iväg och shoppa lite till barnen som de behöver, men insåg att det var bättre att njuta och stanna upp istället. 

En heldag tillsammans med mina fina barn hemma blev det. 

   Colin hade hur mycket energi som helst efter frukosten men Elise ville gärna sitta och kika lite på barnkanalen. Så vi satt i soffan en stund och sen gick jag ut för att öppna upp "växthuslådan" på altanen samt vattna odlingarna. Colin följde i vanlig ordning med efter för att se vad jag skulle göra och Tyke likaså. 
Colin hade siktet inställt på poolen för där hade han roligt igår! Men vi tömde den och använde vattnet till plantorna igårkväll. Jag försökte få med mig honom in igen men fick bära honom för han ville bli kvar ute. Kl 7 på morgonen är det inte så värst varmt ute än nämligen. Men det brydde han sig inte om. 
Efter att ha försökt underhålla honom inne men han bara sprang runt och retades med Elise så fick vi ut igen. 8.30 var det ganska varmt så vi fyllde poolen och tänkte att den skulle bli varm - något barnen inte brydde sig om. De skulle leka i vattnet ändå. 
Runt 10.30 var Colin helt slut så han fick en tidig middagslur idag. Elise och jag stannade ute och solade samt bara njöt av att vara. Jag gjorde lunch till oss och väckte Roger innan han skulle iväg till jobbet igen.
När Roger kört väckte jag Colin så han skulle få lite mat han också. Efter maten hade han bråttom ut igen och skulle hoppa i poolen. Så vi bytte om till uv-tröja och badbyxor och Elise fick uv-dräkt på sig. Som de badade! Elise hittade en pensel som hon "målade" trädäcket med vatten. Colin hoppade i och ut hela tiden och var överallt.
Vid 16 gick vi in och Colin kliade sig i ögonen redan då. Men efter ett bad inne kunde jag hålla honom vaken till 17.30 sen slocknade han. Jag är säker på att han kommer sova hur gott som helst inatt ❤
Elise blev övertrött och somnade inte förrän 20. 

Det är så mysigt att bara vara och landa ibland när livet är hektiskt ❤ Något som barnen är bra på att påminna en om.
Världens goaste barn har vi och fast att de ger en gråa hår ibland skulle jag inte vilja leva utan dem ❤

Kommentera här: