Curling med kollegor

I fredags var jag medbjuden på att Curla tillsammans med 5 kollegor i Landskrona. Först trodde jag att vi skulle bowla. För det finns också i den byggnaden. Men blev nyfiken när jag insåg att det faktiskt var curling! Det ser ju rätt enkelt ut när man ser det på tv. Men det är det inte riktigt.

Först fick vi en tapastallrik att dela på. Den var jättegod! 
Sen provade vi ut skor och efter det gick vi ut i hallen. Där fick vi på oss två sulor på skorna. En med fäste och en glidsula. 
Dwt var väldigt mycket bambi på hal is i början men sen när man kom in i det så gick det bra. Det som var svårast var att slå iväg stenen tillräckligt hårt. Gled den för långt sen var den ute ur spel. 

Efter vi curlat klart körde vi till basilika och åt lite efterrätt. Jag åt en skål med glass och en kopp varm choklad , vilket min mage inte uppskattade. Jag kände mig väldigt illamående på vägen hem. Det var längesen jag åt så mycket glass på en gång! 

Men så roligt vi hade! En massa skratt och skoj 😍 mina kollegor är verkligen guld värda ❤

Kommentera här: