Morgonens Elise-citat

   När Elise vaknat till liv denna morgon frågade jag henne vad hon ville ha till frukost. Shake, macka kanske? Frågade jag henne

Jag fick väl inget riktigt svar så jag sa att hon kunde få en macka. 
- Det blir en rulle-macka idag gumman. 
- Nä, jag vill inte ha en rulle-macka mamma! 
-Men de är goda Elise och det finns inget annat. 
 - Ok...
- Vad vill du ha på mackan?
- Bara smör!
- Ska jag göra en macka till? Du brukar ju vilja äta mer än en. 
- Nä mamma det räcker med en faktiskt
- Då plockar mamma undan smöret då? 
- Ja...

Sen kom Colin och han ville ha en majskaka för jag hade glömt dem framme. Så det fick han. Sen diskade jag hans nappflaska och då kom Elise.

- Mamma kan jag få en macka till? Den va faktiskt SÅ god! 

Denna tjejen är bara så rolig att lyssna på just nu. Emellanåt låter hon så lillgammal och kommer med kloka ord. 
Vad ska det bli av henne nät hon blir stor ❤

Kommentera här: