(Mycket) Smutsig bil - Nu ren!

   När Colin somnat för din middagslur så passade jag på att tvätta och damsuga bilen. Jag satte även in ett skydd i baksätet, dom vi skulle gjort när vi hämtade bilen för ett par månader sedan. 

Men nu är det gjort i alla fall. Så nu slipper vi hålla på att ta av och på barnen skorna när de åker i bilen. 

Vit bil är ju väldigt fint, när den är ren i alla fall! Haha


Elise var med mig därute och hjälpte till att borsta rent fälgarna med en diskborste. När hon inte cyklade runt på uppfarten och hoppade glatt i de leriga pölarna som det blev efter tvättandet. 
Vi blev precis klara tills det var dags att börja med maten och jag hade tur att Colin sov middag i 3 1/2 tim så jag kunde bli klar. 

När Roger kom hem tvättade han och städade Corollan så nu är båda bilarna jättefina. Ett tag i alla fall! 
Barnen var med ute då och lekte båda två i pölar och hjälpte till med att borsta fälgarna. När de tröttnade på det hamnade de i sandlådan där de röjde ett tag. Efter ett tag blev de blöta och kalla så vi gick in och de duschade för att få upp värmen igen. 

Mysiga stunder med min fina familj och jag passar på att ta in allt jag hinner när jag är ledig med dem ❤ Imorgon och på torsdag ska de på dagis några timmar. 

Kommentera här: