Tyke ❤

   I lördags var det kursavslutning på agilityn och det var lite blandade känslor. Det har varit så himla kul och jag är säler på att Tyke har tyckt detsamma. Vi har en annan kontakt med varandra och han läser av mig så bra. 

En riktigt rolig hund att jobba med är han. 

   Eftersom det var sista gången så hade vi lite tävling på två banor. Den första med bara hopphinder och tunnlar, totalt 13 hinder att ta sig igenom. 
Roger och barnen var med och hejade på oss så jag var lite nervös! Jag har sagt att Tyke är så himla duktig och det satte en del krav på oss att vi skulle vinna. 

Jag startade som nummer 5 av 6 så vi kunde titta lite på hur de andra gjorde innan det blev vår tur. 
Tyke har ju blivit så otroligt snabb och det har jag inte vant mig vid än! Haha, vi måste verkligen träna en massa och jag bli bättre på handling. 
Så vi diskades vid hinder 8 då jag inte hann med! 
Det absolut roligaste med det loppet var att kursinstruktörens man var med och agerade domare. Han har hållt på med agility många år samt dömt väldigt mycket. Han kom fram till mig och sa att jag har en väldigt, väldigt lovande agilityhund! Jag blev så himla glad och det gör att jag vill jobba och träna ännu hårdare med honom! Vi körde banan en gång till och då gick det mycket bättre. 

Den andra banan bytte han håll på och satte till ett A hinder i början. 
Innan vi började och efter vi haft banvandring så sa domaren till oss att tänka på att hunden kan ha "lärt sig" den andra banan och då kan springa den vägen som den sprang på den andra banan. 
Jaja tänkte jag, visar jag rätt så spri ger han väl rätt. Haha. Men så fel jag hade, han sprang såklart där han sprungit förra loppet och vi blev diskade igen. 
Men andra gången vi körde samma bana gick det mycket bättre och Tyke strålade av lycka. Han tyckte att det var så himla roligt han också. 

Jag tror att vi har hittat vår grej! Han älskar detta och jag likaså. Nu ska vi träna en massa tills det är dags att förhoppningsvis gå fortsättningskurs till våren. 

Kommentera här: