Höstigt värre!

   Oj vad hösten har hittat hit denna veckan! Det är kyligare på mornarna och det känns att dagarna blir allt kortare. 

Det har dessutom regnat rätt mycket och allt är blött och kladdigt ute. Ingen rolig kombination när man är mamma och hundägare kan jag meddela!.

Såhär såg det ut i måndags när vi var ute på promenad. Det var nog inte fullt så kalls som jag hade klätt barnen till. Men jag är ju så frusen själv och vill inte att barnen ska frysa. Mössorna köpte vi på lager157 och jackorna fick de i födelsedagspresent av mormor. De var så stolta när de fick på sig lite nytt och jag sa att de var fina i det. Speciellt Elise börjar intressera sig för vad hon har på sig och speglar sig gärna. 


Efter promenaden i måndags var vi ute i trädgården en stund och rastade av barnen. De behöver det mer och mer numera. Jag passade dessutom på att klippa gräset! (Andra gången på en vecka, det ni!) 

Som bilden visar så tyckte Tyke att det var toppen! När jag kört fram och tillbaka två gånger rullade han sig i det nyklippta gräset. Sen var han fint neon-grön i två dagar. - Det är kul att vara hundägare som sagt! Haha

Hösten är ju mysig på olika sätt. Man kan tända ljus inomhus och när löven trillar blir det så fint överallt. Men det där blöta kan jag gärna vara utan. 
Så jag hoppas på en lite torrare höst än vanligt och att vi ska få många soliga sådana 🖒

Kommentera här: