Elise 3 år ❤

   Denna lilla tjej med ett enormt hjärta. Hon är så himla snäll och omtänksam. Både mot oss och sin lillebror.

Du har så roliga och bra svar på mycket numera: 


Elise knådade på en liten överbliven bit pizzadeg och jag frågade henne vad hon gjorde för något.
-Jag ska baka en tårta till mormor, så att hon blir glad

Vad ska tårtan smaka då Elise?
- Eh, den ska smaka gott! Den ska smaka mat! 
(Såklart, varför frågar du ens mamma)

Elise, Colin och Roger åt lite glass från varsin tallrik men eftersom jag är magsjuk gillade inte min mage glass. 
-Mamma du ska också äta glass?
-Tack gumman men mammas mage klarar inte glass idag. Men gärna en annan dag, vad snällt att du frågar.
- Men mamma, Colin blir ledsen om du inte äter glass!
(Hurvida hon kunde veta att Colin brydde sig om jag åt glass eller inte fick vi inte nåt bra svar på. Colin pratar lite men kan inte säga en sån sak) 

Hon stod och knackade/slog på tvn varpå jag sa till henne. 
- Elise, man ska inte knacka på tvn då går den ju sönder.
- Nä det ska man inte. Bara på dörren ska man knacka! 

Hon har även börjat vara lite polis för Colin härhemma och berättar vad man får och inte får göra. Väldigt roligt att lyssna på. 

   Lite färdigheter som hon kan och gillar

- Pussla är det hon gillar mest nu. Dock vill Colin gärna vara med och snot ofta åt sig bitarna när hon sitter med det. Ofta funkar det bäst om hon pusslar på köksbordet för då kommer han inte riktigt åt dem. 
Snabbt går det också, hon blir så stolt när hon fått ihop ett pussel och visar gärna oss hur duktig hon är. 

- Räkna till 10 fixar hon lätt nu. Fortsätter man högre så kan hon siffrorna men inte i rätt ordning. 

- Former, när vi ritar säger hon om det är en tiangel eller en cirkel till exempel.

-Sjunga! Det gör hon ofta och väldigt gärna. Favoriten är "Bä bä vita lamm" och "imse vimse spindel". Roligast är att sjunga när vi är och handlar såklart. 

- Dockor leker hon mycket med och är så mån om dem alltid. De bäddas ner i sin docksäng och ofta har hon en i sängen hos sig. Som såklart ska ha en egen snutte. 

Det finns säkert en massa till men detta är det hon gillar och gör mest just nu. 

Jag är så stolt över att få vara din mamma och vi ser redan vilken fin människa du kommer växa upp och bli. 

Älskar dig så otroligt mycket min fina dotter ❤❤

Kommentera här: