Julbak ❤

   I söndags när jag var och handlade med barnen bestämde vi att der var dags att baka inför jul. Det kan man ju aldrig göra för tidigt - eller hur? 

Jag skrev till Linnea och frågade om de ville göra oss sällskap för vi har pratat om att vi skulle bara tillsammans. Det ville de så vid 13 igår kom de hit. 

Jag hade förberett en lussebulle-deg så den började vi baka med direkt. 
Colin och Edvin tröttnade efter en stund och härjade runt på Colins rum istället. Elise däremot bakade hela tiden. Hon tröttnar aldrig på det. 
När vi var klara med degen så tog jag fram pepparkaksdeg istället. Det tyckte de var lite roligare och höll på med längre. Dock hamnade det mesta av Colins deg på golvet 😂 
Jag höll på att grädda lussebullarna så jag hade svårt att hjälpa till. 

När Edvin och Colin tröttnat även på pepparkaksbaket så slog sockerkicken in från degen de tryckt i sig. De sprang (mest Colin) runt runt och överallt! Haha, roligt hade de. Så efter en stund startade vi tvn så de skulle lugna ner sig. Då insåg de att de nog var lite trötta och varvade ner och satt blickstilla ❤ 


Det blev en jättemysig eftermiddag med en fin vän och våra barn ❤ Så roligt när det blir så spontant också 😊 

Kommentarer:

1 Linnea:

❤️❤️❤️

Kommentera här: