Måndag!

   Så peppad på en ny vecka :) 

Idag har jag jobbat 6.30-13.30 i förbutiken. Tiden gick jättefort idag av någon anledning. 
Roger var ledig idag så han var hemma med barnen. Stackarn var helt slut i ryggen när jag kom hem. Så han har fått ligga på soffan sedan dess. 
Elise har blivit förkyld med hosta och snorig näsa. Dessutom har hon lite feber och jag misstänker att hon har vätska bakom öronen för hon skriker när hon pratar! Hon andas även väldigt tungt så jag ska ringa vårdcentralen imorgon för att få en tid och kolla upp om hon har förlylningsastma. Det blir såhär varje gång hon är förkyld. Just med andningen. Hon andas med hela bröstkorgen och det ser väldigt jobbigt ut för henne.

Roger och Elide slocknade tillsammans på soffan så jag tog Colin i vagnen och Tyke i koppel på en långrunda. Det blev 6 km på 1 tim och 11 min ungefär. Riktigt skönt att komma ut! 
Dock känns min hals lite raspig så jag hoppas att jag slipper bli sjuk också! 

Elise är fortfarande vaken eftersom hon sov innan så hon gör oss sällskap framför tvn ett tag till :) 


Ha en trevlig kväll!

Kommentera här: