Mysiga lediga dagar

   I torsdags jobbade jag några timmar innan det blev dags för mig att få vara ledig i en vecka. Jag hade semesterdagar att ta ut och då passade jag på! 

I fredags var vi ute på en härlig långpromenad tillsammans i solskenet. Det var minusgrader men solen lös så skönt att det var perfekt väder att promenera i. 


Resten av dagen mös vi inne för det började blåsa och blev kallt. Vi pusslade, byggde lego och tittade på film. 

I lördags passade morfar barnen ett par timmar på förmiddagen medans jag var i Häljarp och tränade med FunRun gänget.
När vi kom hem vägrade Colin att sova middag så vi lekte och jag gjorde pannkakor till lunch. Som de åt med väldigt stor aptit! (Elise åt tre stycken)
Sen passade jag på att tvätta och vika ren tvätt medans barnen lekte. 
Roger kom hem vid 18.30 och då åt vi middag tillsammans och barnen fick vara uppe en stund till. 

Igår, söndag, var det fotboll i asmundtorps gympasal som vanligt på söndagarna. Eftersom Roger jobbade så följde morfar med och hjälpte till med Elise när jag gick med Colin. De hade jätteroligt och höjdpunkten var när barnen fick vara svartepetter i mitten av salen och fånga föräldrarna. 
När vi lämnade av morfar så hämtade vi med oss Alma hem också för att låna henne några dagar. Tyke blev överlycklig och trivs bra med att ha en hundkompis som sällskap. 

När Colin sov middag passade jag på att städa hela huset och Elise hjälpte till så gott hon kunde. 

Idag, måndag var vi först iväg på Netto där vi köpte möbler till Elise dockhus. Sen gick vi in på mitt jobb (Kvantum) där vi hälsade på kollegorna och barnen åt korv i förbutiken. 
När vi varit hemma en liten stund så blev Colin jättetrött och fick sova middag. Med lite övertalning somnade han äntligen och jag gav mig på tvätten igen. 
Jag väckte Colin vid 12.45 och då körde vi direkt till Svalöv där vi träffade Linnea, Edvin och Sigrid på öppna förskolan. De lekte, pysslade och busade tills det var slut för dagen kl 16. Då körde vi hem igen och Roger hade fixat middag till oss. 
Jag hade ju tänkt försöka ta mig ner och träna i källaren. Men barnen vägrade somna idag och bara tramsade. Så de somnade lite innan 20... 

Imorgon ska vi få till en långpromenad i alla fall! Hoppas att det inte blåser allt för mycket och helst inget regn heller! 


Kommentera här: