Snart nytt år

Tiden rinner verkligen iväg minst sagt! Man hinner knappt med! Snart är det 2011 och jag har knappt lärt mig att skriva 2010 än. Skriver alltid en nolla för mycket... Men men, det ska man väl lära sig också någon gång, för det är några år tills det är flera nollor igen!

Ikväll ska jag uväg till Johanna i Kingelstad (Kingtown) och fira nyår :) Vi blir en liten skara med god mat och sällskap såklart. Det blir inga raketer eller smällare för mig, jag tar med mig tomtebloss som är bättre för miljön, mycket billigare och djuren blir inte rädda för dem :)

Mellan julafton och nu har jag mest tagit det lugnt, umgåtts med familjen, hundarna och varit på en 20-års fest. Jag har nu varit här halva tiden och det har gått fort. Men det är ändå skönt för man kan slappna av eftersom jag har mycket mer tid än när jag bara är hemma över en helg.

Hittade vårt schema för nästa kurs och det påminner mycket om första kursen då vi hade många dagar som vi inte har några föreläsningar på. Vissa bara tisdag och torsdag mfl. Så det finns många tillfällen att åka ner till skåne på :)
På tal om att åka till skåne så när jag åkte ner så blev ju mitt tiåg försenat över 2 timmar och jag fick full reseersättning för det av SJ! 257 kr till godo har jag att köpa resa för och det är ju inte helt fel!

Nu ska jag göra något vettigt!
Vi hörs nästa år och gott nytt år på er :)

// Marica

Kommentera här: