Halsbränna...

... den blir bara värre och värre nu så jag var tvungen att köpa något mot det på apoteket idag. Men när man bara vill kräka för att det bränner så mycket i halsen så är det okej tycker jag. Jag måste ju kunna må bra när jag jobbar och kunna äta... Så jag tog av det när jag kom hem men jag vet inte om det hjälpte särskilt mycket, hoppas det blir bättre imorgon!
 
   Jag slutade 16.00 idag och när jag kom hem hade Roger varit ute och fiskat med pappa och de hade fått hela 5 fiskar! En torsk och fyra sillar, torsken hade han panerat och förberett men sillen ska hans pappa få.  Dock var det ingen stor torsk så vi gjorde köttbullar till middag också. Men det var hur gott som helst! Första gången som jag äter egenfångad färsk torsk ;)

När vi ätit så tog vi cyklarna och cyklade bort en bit hemifrån och plockade fläder. Eller rättare sagt så var det Roger som plockade för det buskarna var placerade i en backe så det var inte så lätt att plocka dem. Jag vågade inte utsätta mig för det ifall jag skulle trilla.
Sen kom vi hem och vi köpte citron och socker som jag sen kokade upp och blandade ihop med flädern. Nu ska vi bara vänta 3-4 dagar på att den ska bli god!
 
 
Håll tummarna!
 
// Marica
 

Kommentera här: