Valborg!

   En dag som för många förknippas med sprit och fylla. Kanske den första fyllan för många. Visst har jag varit full på valborg det förnekar jag inte men det var ett tag sen det hände. 
   Jag har växt ifrån det där med att supa sig full och ser inget roligt i det längre. Dricka bara för att sen må skitdåligt dagen efter är inte min grej.
   Inte nog med det för nu har vi lite annat att tänka på och kan inte göra sådana saker ändå. (Kan inte säga att jag saknar det) Jag prioriterar hellre min familj och gör något som alla kan vara med på :)
   Så därför bestämde vi oss för att träffa Robin, Isabelle och Maja för att åka in till Helsingborg på valborgsfirandet där. Jag åkte dit tidigare och gick en lång promenad med Isabelle innan killarna kom hem från jobbet. Givetvis ösregnade det på oss hela rundan! Men det gick bra i alla fall ;) 
När killarna kom så tog vi bussen in från Bårslöv och åt sen langos, hamburgare och kycklingspett :) 
Gissa vad jag åt? - langos såklart! Supergott!
Givetvis köpte vi med oss munkar och gräddbullar med hem också. Isabelle köpte en belgisk våffla som såg ruskigt god ut men min mage var överfull! 
När vi gick förbi tivolit kom vi fram till att ljudnivån där nog inte var så bra för barnen så vi gick bara förbi snabbt. (Nästa gång ska vi ha med hörselkåpor till dem) 
Vi tog bussen hem till dem igen vid 19-tiden och tittade lite på tv samt gav barnen välling. Vid 21 körde vi hem för både Roger och Elise var jättetrötta. 
Elise somnade direkt i bilen och jag somnar snart jag också ;)

Tack för en trevlig dag <3 


Kommentera här: