Feber x 2

   I morse kom Elise in till mig när.min klocka ringde och sa att hon hade kissat (i blöjan). När jag tog av blöjan och gav henne en morgonkram så kände jag att hon var varm. Då plockade jag fram örontermometern och den visade 38,5°. Så det var inte konstigt att hon var varm! 


Anmälde mig som vabbande till jobbet och ringde sen till dagis för att säga att Elise var sjuk. Men bestämde med dem att Colin skulle få komma dit 8-12. Han gillar att vara där och behöver det. 
När jag hämtat Colin somnade Elise i bilen på vägen hem. Båda två sov ett par timmar som var välbehövligt. Elise sover sällan mitt på dagen numera så hon behövde det verkligen idag ❤
När Elise vaknade hade hon 39,8°, stackarn var lite påverkad av det men ändå hyfsat pigg. Så hon har inte fått nåt febernedsättande alls idag. Hoppas kroppen tar hand om det själv. 

   Barnen brukar titta på bolibompa innan läggdags och Colin satt i mitt knö och mös idag. Då kände jag att han även var varm. När vi sen satte på pyamas ocg ren blöja så tog jag tempen som visade 38,4°.
Jepp, dags för nästa med feber. Hoppas det blir kortvarit för dem båda ❤

Ett par timmar tidigare verkade han inte ha det minsta till feber ❤

Kommentarer:

1 Josefine:

åh så jobbigt med febriga barn! Min lilla har också feber till och från. och nu har jag även fått det. Krya på dem :)

Kommentera här: