Mitt växthus ❤

   

Årets största projekt! 
Min man är bäst och uppfyllde min önskan om ett eget växthus 😍
Vi köpte det i april nån gång och det fick ligga i sin förpackning nån vecka innan vi monterade upp det. 
Roger fixade en grund och sen tog det två eftermiddagar/kvällar innan vi fick det färdigmonterat. Wow vilket jobb och så många delar! Men till slut fick vi ihop det. 
I januari försådde jag cocktailtomat, gurka, purjulök, squash och lite olika örter. 
De säger att man inte ska börja för tidigt att så men det fjorde jag ändå. Med lite blandat resultat. Vi fick ju gurka väldigt tidigt men sen orkade plantan inte ge gurka mer än ett par månader. Så det tar jag med mig till nästa år. Sen värmen har ju inte gjort det hela enklare direkt. Det har varit så extremt varmt i växthuset så jag har varit tvungen att spola av väggarna med vatten ett par gånger om dagen! 
Men överlag är jag nöjd 😀


Chilli Bowl of fire
Vanlig lång chilli
Paprika
Mina tomatplantor som börjar se tråkiga ut
Till höger ser ni att vi lagt sjöstensplattor på marken. Tanken är att lägga det i hela växthuset nästa år. 
Blåbärsplantor som jag har köpt. De är 4 ggr så stora som när jag köpte dem! Har gett max 10 bär tillsammans iår men hoppas på fler nästa år
Örterna jag sått - citronmeliss, gräslök, mynta, basilika och persilja 

Min häftiga purjulök! Det har tagit tid för den att ta sig men nu äntligen. Misstänker att den gillar det svalare vädret. 

Det var mitt växthus det 😍




Kommentarer:

1 Happy:

åh nu blir jag ännu mer sugen på att köpa växthus!

Kommentera här: