Freya 7 månader

Den 27/11 blev Freya 7 mån. Det händer mycket nu. En stor sak är att hon , peppar peppar, sover bättre på nätterna! Jag får sova hela natten för första gången på 3 månader. Riktigt skönt! 
Men såklart händer det annat också. Hon sitter själv och drar sig runt på rumpan. Svårt att förklara hur hon gör egentligen men hon lutar sig fram o vrider sig i olika riktningar. Så tar hon sig fram lite åt gången.

Hon är så go och glad alltid. 
Gröt får hon två gånger om dagen och jag kämpar med att få henne att gilla välling. Flaskan ratar hon men pipmugg funkar bättre konstigt nog. Sen värmer vi lite burkmat till henne ett mål och sen något mellanmål med keso eller lite macka. Däremellan så får hon amma när hon vill. Det är betydlig mer sällan nu och kortare stunder. Sällan somnar hon vid bröstet nu utan det gör hon mest själv i sin säng eller vagn. Sovrutiner under dagen börjar hon få in också. Mellan 9-9.30 brukar hon bli trött och sen sova mellan 1-2 1/2 tim. Sen nästa nap blir runt 14.30-15. Då brukar jag inte låta henne sova längre än till 16.30 för annars är blir hon svår att söva till natten vid 19.30-20. 


I helgen så sa hon pappa första gången och mitt hjärta gick sönder lite... Elise och Colin sa också pappa innan de sa mamma så jag hoppades på att Freya kunde säga mamma först. Men tji fick jag! 



Kommentera här: