Kaosmorgon...

   Freya ville inte riktigt somna om inatt och det tog två timmar innan hon somnade. Sen sov hon 20 min och vaknade igen. Då tog jag över henne i vår säng och hon fick liggamma där så jag kunde få sova i alla fall. 
6.45 väckte min klocka mig och då somnade jag om. 7.14 kom Elise in till mig och berättade att hon var klar för skolan. Colin gick fortfarande runt i pyamas då, men han hade i alla fall ätit frukost!
Så upp snabbt och göra mig klar för att lämna dem vid bussen och sen gå min vanliga morgonrunda med Tyke. Snabbt gjorde jag en shake och drack lite vatten för att sen slänga på mig lite kläder. Freya låg och skrek i sängen bredvid Roger så henne fick jag sen gå in och hämta samt byta om från pyjamasen på också. Samtidigt som jag höll koll på att Colin gjorde det han skulle.
Vips så var klockan 7.27 och jag sa till barnen att vi skulle börja klä på oss ytterkläder. Då såg jag att Elise hade helt udda kläder på sig och bad henne gå o byta snabbt. Colin hade bara T-shirt så han behövde en tjocktröja. 
Så ni kan ju själv tänka ut rätt snabbt att vi blev lite sena till bussen. Dock så va bussen lite sen så de hann med den ändå. 
-Hatar såna här mornar.
-Hatar att bli sur på barnen den lilla tiden vi ses på skoldagsmornar.
-Hatar att stressa
-Hatar att det i grund och botten är mitt fel

Colin sa till och med till mig att jag inte behövde bli så himla arg... Den gör ont i hjärtat att höra. 

Men imorgon är en annan dag och så ska det göras bättre 👍 
Samt så ska vi se över morgonrutinerna tillsammans och förbättra ❤


Kommentera här: