Julafton avklarad

Igår var det julafton och jag fick jättefina julklappar, som jag redan visste att jag skulle få. (Och en ska jag beställa när jag kommit upp till Karlstad igen) Men det gör inte så mycket, huvudsaken är att man får något som man har nytta av och behöver.
Köpa saker bara för att man ska är jätteonödigt! Denna hets över att man måste måste köpa saker till varandra. Man överkonsumerar alldeles för mycket i detta land. Ångrar mig lite att jag inte köpte något som gick till någon annan, som på reklamen till exempel - avmaskningstabletter/vätskeersättning/poliovaccin tex. Men sådana saker behövs ju hela året inte bara till jul. Hade kunnat skriva en hel bok om det men här blev det bara en liten parantes :)

Ikväll ska vi till mormor och morfar och fira med dem. Men iår har vi bara köpt 5-6 julklapar per familj som vi ska använda till julklappsleken. Har varit på Ö&B och plockat på oss olika saker bara. Mycket enklare och mycket roligare framför allt :)

Snart kommer Farmor och Farfar hit och ska hälsa på innan de kör hem till sig igen.

Nu ska jag göra lite nytta :)

// Marica

Kommentera här: