Det är över nu...

Den låten spelade de sist på min bal när vi slutade grundskolan. Lite ledsamt men samtidigt skönt att det är över handlar låten om.
Vi hade sista föreläsningen nu på förmiddagen och efter det sa jag hej då till Line, en vän som jag kommit väldigt nära och hoppas kommer finnas kvar. Vi har lovat varann att hålla kontakten och eventuellt åker jag upp till nollningsveckan i höst och är med där. beroende på hur det ser ut med mina studier nere i skåne såklart.
Jag hatar verkligen att säga hej då och speciell när man inte vet när man ses nästa gång. Vi har setts nästan varje dag i skolan, tränat, pushat varann och gjort en massa kul utanför skolan så det blir lite tomt.
Sabina kunde inte komma på klassfesten igår och inte heller idag så henne har jag sagt hej då till på telefon, även där känns det jobbigt att säga hej då. Vi gick en buggkurs ihop och gjort en massa kul.

Min studietid här har gett mig så mycket, jag har bott helt själv i studentkorridor, pluggat mitt första år på universitet, varit på studieresa i Litauen, blivit "nollad", gått buggkurs, blivit förtjust i värmland, sett och lyssnat på Björn Starrin två gånger, kommit hem 4 på morgonen efter en fest, varit på föreläsning med Blondinbella, fått en massa gratis-grejer på hotspot-dagen (för många) med mera med mera.
En mycket givande studietid med andra ord, jag har även lärt mig en massa om miljön som jag inte hade en aning om och har omedvetet blivit mer miljömedveten och försöker även påverka folk runtomkring att bli det med :)

Nu har jag inte tid att skriva mer för jag ska packa klart både flyttpackningen och resepackningen. För jag åker till skåne om 4 timmar och nästa helg kör vi upp hit och hämtar alla mina saker med släp.

SIST men inte minst så tar min kära syster studenten imorgon och det ska firas med pompa och ståt :) Grattis Malin och lycka till i livet :)

// Marica

Kommentera här: