BVC besök med Elise

Jag har nog glömt skriva det men vi kom rätt snabbt fram till att Bulan inte är något passande namn så hon kommer att få det officiella namnet Elise. Något vi tänkt på länge men vi sa att vi inte skulle bestämma oss till 100 % förrän hon kommit ut.

I eftermiddags var vi på vårt första BVC besök med Elise och det gick hur bra som helst. Förutom att jag missuppfattade hur varmt det var ute och byltade på henne för mycket kläder så hon skrek så fort vi lade henne i vagnen. Jag är ju så rädd om henne och vill inte att hon ska frysa.
Hon låg fint på bordet när hon blev undersökt och kissade inte på sköterskan ;) Vikten då, undrar ni säkert? Jo! När vi lämnade BB hade hon gått ner precis 300 g vilket var helt normalt. Men idag hade hon lagt på sig 320 g! Normalt är att de lägger på sig 100-150 g i veckan och gon hade lagt på sig det på 5 dagar.
Det känns skönt att veta att hon mår bra av maten hon får och att jag äter tillräckligt för att hon ska må bra.

Igår tog vi den första barnvagnspromenaden hem till mamma och pappa. Det gick faktiskt bra då hon sov hela vägen. Jag klarade också av det bra fast att det inte gick så fort.







//Marica

Kommentera här: