Glukosbelastningen!

   Gott? Nej men det var inte så att det inte gick att dricka i alla fall. Det skulle ju ner så det var bara att svälja den där sockerblandningen.
   När jag suttit där nästan två timmar så kom min barnmorska in och vi pratade lite om hur jag mådde och hur mycket jag vägde och så vidare. Sen fick jag lägga mig på britsen när hon mätte magen och konstaterade att måttet var 27 cm, förra gången var det 23. Jag får så oftakommentarer av både kunder och andra där de tycker att jag är så himla stor! Men enligt kurvan så följer jag den perfekt! Varken mer eller mindre så jag är precis så stor som jag förväntas vara... Jag har aldrig gillat att väga mer och att hela tiden få höra hur otroligt stor jag blivit är inte så speciellt kul.
Blodtrycket var lågt och bra, det har det ju varit hela tiden. Sen lyssnade hon även på hjärtljudet och hon stod så länge och lyssnade att jag trodde något var fel. Så jag blev lite nervös där ett tag! Men hon sa sen att det lät hur fnt som helst så då blev jag lugn.
Jag fick även en ny tid den 11 juni innan en sköterska kom och ropade på mig för att det var dags att göra sockertestet. Det visade sig vara mycket bra också. Järnvärdet var lite lågt men jag började känna av det för en vecka sen ungefär och då tog jag järntabletter så det ska säkert bli normalt snart igen.
   Jag fick också en lapp där jag ska fylla i om vilken BVC vi ska gå på med Bulan sen och det visade sig atthär hos dstriktssköterskan, pecis nedanför oss, har de BVC så vi kommer att ha jättenära dit sen! Hur perfekt som helst! Så den lappen har jag fyllt i och ska posta senare.
 
Innan jag körde från stan så gick jag in på H&M där jag köpte två nya mjuka BHar. Det behövdes verkligen och det ska bli skönt att slippa gå med något som klämmer och sitter åt.
På vägen hem stannade jag till hos mamma och pappa där jag släppte ut hundarna och tog sen Fuji med mig hem. Hemma somnade jag på soffan och sov nästan i 2 timmar. Det tog verkligen på krafterna att vara iväg idag! Den där sockerblandningen gjorde mig helt yr i huvudet och Bulan sparkade jättemycket ;)
 
   Roger har tappat upp ett bad och jag funderar på om jag ska spela en runda Mario, det var jättelängesen! Dock brukar jag inte ha så mycket tålamod och tröttnar när det inte går vägen för mig ;) hehe.
 
Ha en fortsatt bra dag!
// Marica
 
 

Kommentera här: