Runt 40 dagar kvar

   Beroende på när vi får tillgång till huset kan vi säga att det är ungefär 40 dagar kvar! Tiden har gått ganska snabbt ändå. 

Så därför bestämde jag mig för att packa ner lite skålar osv som vi inte använde så ofta. Sen vingladen och de andra finglasen vi har i skåpet som bara står där kunde vi ju också packa ner. Sagt och gjort!
Det slutade med att vi packade ner alla möjliga saker i tre timmar och det blev 20 lådor... Några fler än jag räknade med! Men nu är det nerpackat i alla fall och vi slipper packa ner det sen. 

Imorgon ska lägenheten besiktigas inför avflyttningen. Det känns bra att vi får reda på om det är något vi ska åtgärda osv innan vi flyttar så vi inte behöver betala för det sen om vi ändå hade kunnat fixa det. 
Vi funderar fram och tillbaka på om vi ska flyttstäda själv eller om vi ska anlita en firma. Vi sparar en del på att göra det själv, men samtidigt hade det varit så himla skönt att slippa de timmarna här. När vi istället kunde lagt det på att fixa i huset. 
Vi får se hur vi gör helt enkelt!

När jag var och släppte ut mammas hundar så tog jag med mig Loffe hem. Det är fortfarande så tomt utan hund och Roger ska jobba natt så det är skönt med lite sällskap. Fast han sover i soffan så är det vetskapen om att han finns här som gör att jag sover bättre :) 
Elise mår dessutom bra av att få umgås med en hund. Loffe är så himla snäll, men samtidigt så försöker vi få Elise att förstå att man ska låta hunden vara om han lagt sig under bordet tex. Då vill han ju vara ifred. Svårt att säga om hon förstår men det skadar ju inte att börja tidigt eftersom vi vill ha en egen hund sen. 


Elise med sin snygga morgonfrilla ;) 

Kommentera här: