Kräksjukan har hittat hit igen...

Igår kväll lite efter att vi lagt Elise skrek hon och sen kom det kräk. Roger spolade av henne och bytte kläder och jag lade allt det nedkräkta i tvättmaskinen. Efter en stund kom det mer och sen var hon uppe ett tag och somnade sen. 

Hon sov hela natten men hon såg trött och sliten ut på morgonen. Hon fick lite välling och sen såg det ut som hon skulle få behålla den. Hon låg och tittade på tv i soffan och höll på att somna. Så jag tog henne till skötbordet och bytte. En liten stund efter jag lagt henne där kom all vällingen upp igen. Så det var bara att spola av henne igen och ta på rena kläder. 
Efter det mådde hon inte alls bra så jag lade henne i sängen och där sov hon tre timmar. 
När hon kom upp fick hon titta på surfplattan och jag gav henne vatten lite lite åt gången bara. När hon fick behålla det ville hon ha en macka. En tugga åt gången bara. Men sen blev hon jättetörstig så hon gick och tog vatten själv och antagligen drack hon för mycket på en gång så allt hon fått i sig kom upp igen.
Nu förstår hon vad jag menade med att hon bara skulle dricka lite åt gången. 
Det känns som att hon blir varm så kanske kommer det lite feber på detta också. 
Hoppas nu att vi andra slipper detta! 
Jag ska jobba hela helgen så det hade inte varit bra!


Tyke ligger hos henne och tröstar ❤


Nu smhöll hon på att somna i soffan så jag la henne i sin säng. Tempen va på 37,8 så nog är hon riktigt dålig denna omgången ❤

Kommentera här: