Påhittig tjej

   Elise har mycker för sig och när man frågar henne varför hon gör som hon gör så får man många roliga svar. 

   

Som här till exempel. En kväll ville hon inte sova och hade all världens ursäkter för stt vara vaken. "Jag saknar dig mamma", älskar dig mamma", jag vill ha vatten, mamma törstig", "jag har kissat i blöjan", osv osv. 

   När jag lyckades få henne att ligga kvar i sängen och jag kikade in där låg och och bläddrade i något. Ibland tar hon en bok från hyllan och kikar i innan hon somnar, det trodde jag denna gången också. 
Men efter en stund kom hon in till mig i sovrummet där jag satt vid datorn. I famnen hade hon en stor hög med post it lappar som hon delat i sängen... Misstänker att hon inte visste vart hon skulle göra av dem och kom in med dem till mig istället. Ja, vad säger man? 
"Men Elise, varför har du gjort så?"
" Mamma, jag ville göra det"
Hur logiskt som helst. 

En dag hade dockorna och nallarna fått "böcker". Jag stod länge och funderade på vad hon hade för tanke med det. När jag frågade henne så sa hon att det var just böcker. Klart de vill ha en bok att bläddra i, precis som henne. 

Hon är så mån om sina dockor, ofta är de nerbäddade i hennes säng eller i dockvagnen. Omtänksam tjej, det är hon verkligen ❤

Här bakas det "tårta" till mormor. Av en pizza-degbit. Första gången knådade, delade och kavlade hon på den lilla degbiten i en timme. Idag när vi bakade bullar till kalaset så fick hon och Colin varsin degbit och de hade så roligt med dem. Colin tyckte inte det var kul lika länge som Elise men länge höll de på i alla fall. 


Det är så roligt nu för Elise pratar mer och mer hela tiden samt är så medveten om vad som händer och sägs. Hon har svar på det mesta och berättar vad hon tycker och tänker. Underbara tös, tänk att du blir 3 år nästa helg ❤

Kommentera här: