Vab

   I söndags kväll blev Elise snorig och hängig, lite efter kom febern. Hon hostar och är allmänt slö. Så jag ringde till jobb o sa att jag var tvungen att vara hemma med henne. 

Igår var febern uppe på 39' och hon hade svårt att somna. Dessutom har en knast i hennes öga svullnat upp och Efter att jag pratat med bvc om det fick vi en salva till ögat utskrivet. Inte populärt alls att ge henne men ibland måste man... 
Hennes eksem i knävecken har blivit värre också och ger sig inte med den salvan vi har hemma. Så jag fick rådet att smörja med den salvan jag fick utskrivet till mig för mina torra fingrar. Hoppas det kan bli bättre nu! Jobbigt när det är så mycket på en gång.

Idag är hon fortfarande väldigt snorig och hostig men ingen direkt feber. Men hon behöver vara hemma från dagis, de skulle varit där 6-16.30 och det känns lite väl länge när man inte mår bra. 
Så mormor är ledig imorgon och ska ha henne till lunch ungefär så jag kan jobba några timmar i alla fall. 


Tur det finns roliga barnkanaler när man inte mår bra ❤

Kommentera här: