När tiden inte räcker till...

   Vissa dagar känns det som att man inte hinner med något annat än familj, jobb, hus och hund...


Jag jobbar udda tider - kväll, helg, dag, helgdagar när alla andra är lediga. Roger likaså! Så ofta möter vi varandra i dörren och den andra hoppar in i bilen och kör till jobbet. 
Det är skittråkigt rent ut sagt... 
Idag till exempel ska Roger jobba natt. Så jag sitter här själv en fredagskväll. 
En kväll när "alla andra" umgås med familjen eller är iväg hos kompisar och har det trevligt. 

Vi har ju valt dess jobb själv och det är på gott och ont. Ibland är vi lediga mitt i veckan tillsammans och då kan man åka iväg och hitta på saker. 

Men det jag vill komma fram till att den lilla lediga tid vi har tillsammans försöker vi hinna ikapp hemma. 

Mitt sociala liv utanför hemmet har hamnat åt sidan och det känns inte kul alls. 

Kommentera här: