Denna omdebatterade amning...

Vissa vill amma, andra kan inte och resten vill inte. 
Såklart måste man inte om man inte vill och ingen har rätt att döma någon för deras val! Man är inte en sämre mamma om man väljer ersättning och flaskhalsar sin bebis. Huvudsaken är att bebisen får näring och kärlek, vilket man kan få både av att amma och flaskmata ❤

Jag väljer att amma och det är så mysigt och fantastiskt. Min kropp producerar mjölk som min bebis kan växa och utvecklas på. Naturen är så häftigt!



Men! Det är ingen dans på rosor att amma, i alla fall inte i början. Mjölken rinner till dygn 3-4 typ och brösten är hårda som sten! Dunkar och ömmar. Den ska vi prata om när/om bröstvårtorna blir såriga. Denna gången hade jag ett sår på den vänstra bröstvårtan som gick 3/4 runt den. Milt sagt gjorde det så jävla ont. Varje gång hon skulle amma på det bröstet gjorde det så sjukt ont att jag skrek rakt ut, skakade och var tvungen att knyta fingrarna runt något. 3 veckor hade jag det så innan det läkte. 
Men! Sen fungerade det riktigt bra och det blev en mysig stund istället för nödvändigt ont ❤




Kommentera här: